Zahvala ob zaključku šolskega leta

Spoštovani, dragi naši starši!

Približuje se zaključek šolskega leta, ker pa ga zaradi spremenjene situacije nismo utegnili ustvariti in doživeti skupaj, se vam želim v tem trenutku, skupaj s svojimi sodelavci, zahvaliti za še eno doživeto celoletno zgodbo, polno odkrivanj in dogodivščin. Hvala za vašo pozitivno naklonjenost, vaše sodelovanje in prispevanje k procesu dela in življenja v vrtcu ter obogatitev Projektnega dela z lutko; ki je naše unikatno, skupno, razburljivo, zanimivo, skrivnostno, raziskovalno popotovanje. Še posebno dragocena je bila vaša pripravljenost, ustvarjalnost in povratne informacije pri izvajanju projekta na daljavo, saj je delo od doma potekalo drugače, kot bi potekalo v vrtcu. Znašli smo se v situaciji, ki je, tako nam kot tudi vam, predstavljala poseben izziv na službeni, pa tudi zasebni ravni življenja.

Najpomembneje od vsega je, da smo ostali zdravi.

Letošnje leto smo našo ustvarjalnost usmerjali v področje arhitekture – ples in glasbo, z namenom, da bi otroci skozi celoletni projekt pridobili arhitekturno izkušnjo (da bi poskušali dojeti kakšen pomen ima prostor družbi, da so tudi sami uporabniki tega prostora, da ga zmorejo sooblikovati in znajo oblikovati tudi po svojih potrebah, merilih in zanj tudi skrbeti). Skupaj z Brosinom smo v naših v učnih prostorih/laboratorijih, na sproščen in igriv način, odkrivali prostor in okolje skozi zgodovino in sedanjost, odkrivali znano in neznano, eksperimentirali, ustvarjali, proučevali, gradili, sestavljali, razvijali svojo domišljijo, samostojnost, se učili odločati, delati, biti ustvarjalni, reševati težave idr.

Ko smo se v mesecu marcu, na sredini naše zanimive in kreativne pustolovščine z Brosinom (začetek 2. etape) znašli v neznani, drugačni situaciji, smo nemudoma sprejeli odločitev, da mora projekt z lutko potekati nemoteno naprej. Zaradi naših otrok, naših staršev in nas zaposlenih. S to vizijo, ciljem, namenom in poslanstvom, smo glede na dano situacijo s pridom in veseljem izkoristili našo inovativnost in se že od prvega dne zaprtja vrtca reorganizirali, si delo prilagodili za opravljanje na domu. Tako smo se, vsak po svojih najboljših močeh, trudili vzpostavljati stike z vami in otroki na daljavo ter preko googlovih skupin v sklopu PDL pripravljali zanimive in kreativne dejavnosti za akcijsko raziskovanje. Vedeli smo, da bo otrokom veliko pomenilo, da se jim bo Brosino redno oglašal, saj je imel, še posebej v tistih dneh, za njih izjemno čustveno in socialno vrednost. Z namenom, da bi naš junak čim prej vstopil v komunikacijo z otroki/nami, smo ustvarili prvi posnetek njegovega javljanja (Brosino v posnetku iz svoje dežele Bonjadan, kjer nimajo virusa in ga tam tudi ne poznajo, otrokom sporoča kako jih pogreša in jih poprosi za pomoč pri nalogi, ki je sam ne zmore – prvo raziskovanje na daljavo). Prav tako smo na spletni strani vrtca objavili različne zbirke dejavnosti, kot npr: »Brosino – raziskujemo od doma«, »Brosinova vadnica« (didaktične, matematične, grafomotorične ipd. naloge), zbirka idej za Copatarnico, zbirka različnih pesmic na temo koronavirusa, ki jo je Brosino spesnil s svojimi prijatelji v deželi Bonjadan, »Brosinov ples« – video gibalne in plesne urice, ki jih je Brosino posredoval otrokom, razvoj pred etape in prve etape idr. V namen ohranjanja stikov in skupnega doživljanja aktualnega dogajanja smo izvajali video konference z otroki (različne igre, uganke, govorne vaje, spletne ure pravljic, praznovanja rojstnih dni), ustvarjali video posnetke s čestitkami prijateljčkov iz skupine, jih posredovali otrokom ob praznovanju, izvajali ure pravljic/Ciciuhec in izvedli celo kakšen športni ali tehnični dan.

Kot pomoč staršem, kako se pogovarjati z otrokom v času epidemije novega koronavirusa, kaj se v času epidemije dogaja, kako ostati miren in skupaj z njim preživeti to obdobje, smo v sodelovanju z ISA Institutom in Oddelkom za predšolsko vzgojo in izobraževanje MOL, v tem času izdali tudi zgibanko za starše/družine »Tudi otroci so z nami v tem…«.

Vaše odzive in odzive otrok smo redno zbirali in beležili. Pomemben in vreden nam je bil prav vsak prispevek, igrivost, vedoželjnost, domišljija, radovednost in ustvarjalnost, ki smo jo zaznali skozi medsebojno sodelovanje. Vse to bomo uporabili pri nadgradnji projekta z Brosinom, v drugi in tretji etapi. Odločili smo se, da ga bomo zaradi spremenjene situacije nadaljevali in zaključili v prihodnjem šolskem letu. Načrtujemo, da bo Brosino s svojo zgodbo, svojim problemom/izzivom in raziskovalnim vprašanjem, spremljal in vodil v raziskovanje in odkrivanje tudi otroke, ki bodo v jeseni odšli v šolo.

Nismo čudodelniki, smo pa tudi delo na domu opravljali zavzeto, s strastjo, odgovorno, solidarno, v skrbi za otroke in drug za drugega. Zavedamo se, da ima pa prav vsak od nas svoje, drugačne in enkratne sposobnosti, spretnosti, znanja, prav tako pa se zavedamo, da, ko svojo energijo, znanja in izkušnje združimo z ostalimi – moč je v skupnosti, se skupaj z lahkoto spopademo prav z vsem. To zavedanje negujemo in ga spodbujamo tudi pri otrocih, z namenom, da bi jih pripravili na polno in zadovoljno življenje v kasnejših letih. Da bi se v svetu v katerem živijo in bodo živeli dobro znašli. Da bodo sposobni iti čez številna vrata, da bodo imeli energijo in izkušnje, da jih bodo odprli.

Vsem vašim/našim otrokom, ki v jeseni odhajajo v šolo pa želimo, da bi se v njej počutili varne, sproščene in vključene. Da bodo tudi tam VIDENI, SLIŠANI IN SPOŠTOVANI. Da bi v svoje nadaljnje življenje ponesli svojo igrivost, odprtost, poštenost, zaupanje, spoštovanje in medsebojno delovanje. Da bi v življenju še naprej iskali nove poti, razmišljali na nove in drugačne načine, bili radovedni, ustvarjalni, izvirni, zagnani in motivirani, nase in na svet okoli sebe pa gledali z optimizmom, s humorjem in zavzeto.

Lepe počitniške dni in nasvidenje jeseni v nadaljevanju zgodbe,
ravnateljica Suzana Antič in kolektiv Vrtca Trnovo