2. projekt 2008/2009
Nekega jesenskega dne smo na našem igrišču zaslišali čudne zvoke. Prikazalo se je nekaj modrikastega in takoj nato izginilo. Imelo je velike oči, štrleče lase, ogromna ušesa. Le kaj je to bilo? Ni letelo, niti hodilo, a premikalo se je. Je bila žival? Je bil človek? Ni izgledalo, kot da je z našega planeta. Le od kod prihaja?
Naslednji dan smo imeli priložnost spoznati to nenavadno bitje: na obisk je prišla Traja. Nežna, ljubka, malo plašna vesoljana. Na mavrici zvezdnega prahu je pripotovala iz planeta M42, z Orionove meglice; s posebno nalogo: njen planet propada, rešitve išče v raziskovanju planeta Zemlje ter znanju in modrosti človeštva.
Po vseh opravljenih nalogah in zapletih, ki so jih otroci skozi celo leto reševali skupaj z vzgojitelji in njihovimi starši, je Traji končno uspelo oditi nazaj na svoj domač planet – z vsemi pomembnimi stvarmi, ki jih potrebuje za rešitev njenega planeta.
Področja našega raziskovanja: Naravoslovje, ekologija, trajnostni razvoj, estetika vesolja in Barja, prostor – razsežnosti globalnega sveta in vesolja ter narave, socialni kurikulum – v povezavi z drugimi kurikularnimi področji; jezik, družba, gibanje, umetnost, matematika.
Po tem ko smo v prejšnjem projektu pozornost posvečali predvsem družboslovju, smo v tem letu kurikulum uravnotežili s poudarkom na naravoslovju. Ker je bilo leto v svetu posvečeno vesolju in ekologiji, konkretno varovanju mokrišč, smo z našimi cilji sledili določilom Konvencije o varovanju mokrišč. Veliko napora smo vložili v vzgajanje ljubezni in spoštovanja ter aktivnega odnosa do varovanja narave. Osredotočili smo se na osvajanje temeljnih konceptov biologije in ekologije, razumevanje biotopov oziroma ekosistemov, soodvisnost narave in človeka, razumevanje nujnosti takojšnjega reševanja ekoloških problemov, ki dobivajo globalne in tudi že vesoljske razsežnosti. Otroke smo sistematično uvajali v naravoslovno zbiranje in razvrščanje podatkov, raziskovanje, iskanje virov, dokumentiranje in katalogiziranje. Uresničevanje ciljev in nalog je bila lahka naloga, saj vrtec meji na Ljubljansko barje in je ogromno raziskovalnih dejavnosti potekalo na terenu.