Vrtec Trnovo je pripravil kakovostno vsebino in načrt razvoja organizacije in za to pridobil Akreditacijo v okviru programa Erasmus+. Pridobljena listina za nas pomeni hitro, kakovostno in učinkovito zagotavljanje učnih mobilnosti in izmenjav z drugimi institucijami v širšem evropskem prostoru. Pripravljen načrt nam tako omogoča izvedbo visokokakovostnih aktivnosti mobilnosti, ki bodo pomembno vplivale na osebni in profesionalni razvoj naših zaposlenih kot tudi na razvoj vrtca.
Projekta mobilnosti osebja 2021/ in 2022/23
Obdobje raznovrstnih omejitev, ki jih je prinesla epidemija koronavirusa, je močno vplivalo in pretreslo tudi mednarodno sodelovanje na šolskem področju. Številnim oviram navkljub smo ohranjali stike in bili mednarodno dejavni. Iskanje različnih poti in vztrajno sledenje viziji sta obrodila sadove. S pridom smo izkoristili ugodnejše čase za povezovanje in obiske različnih institucij v evropskem prostoru.
Tekom izvajanja dveh akreditiranih projektov se je aktivnosti sledenja v tujini udeležilo 20 strokovnih delavcev iz našega vrtca. Preko leta pa smo medse sprejeli in gostili tuje učiteljice/vzgojiteljice, med katerimi sta nas obiskala tudi dva učitelja. Kolegi so prihajali iz različnih tujih okolji in (pred)šolskih institucij, Španije, Francije, Hrvaške … . Z recipročnim sodelovanjem bogatimo program in širimo obzorja malih in velikih. Mednarodno udejstvovanje in povezovanje nam omogoča, da spoznavamo različne jezike in kulture, ko prepevamo tradicionalne otroške pesmi, plešemo tradicionalne plese, beremo pravljice in z našimi gosti tudi odkrivamo našo bližnjo okolico. Vezi, ki jih ob tovrstnih izmenjavah stkemo, ostajajo trajne in nam predstavljajo priložnost za izmenjavo dobrih praks, idej, učnih metod kot udeleženci na aktivnostih sledenja na delovnem mestu ali pa kot gostujoča organizacija za tuje učitelje/vzgojitelje, ko gostoljubno odpiramo vrata našega pedagoškega odra ter tako postajamo diseminacijski vrtec našega pedagoškega koncepta – Projektnega dela z lutko.
Posebno doživetje za vse nas je bil obisk 6 pedagoških svetovalk francoske akademije, ki so januarja k nam prišle iz oddaljenega otroka Réunion in ki je kot francoski čezmorski departma del evropske skupnosti. Skupaj z otroki smo odkrivali za nas eksotičen, daljni svet, spoznavali njihovo kreolsko kulturo in se navduševali nad močjo vulkana. Z našo prijateljico Largo smo skupaj naredili preizkus izbruha vulkana in lava lučke ter tako ugotavljali in preverjali, kako se snovi med seboj mešajo in pri tem spreminjajo lastnosti.
Tako otroci kot odrasli smo z velikim zanimanjem sledili gostjam, ko so pripovedovale o svojem kulturno in jezikovno izjemno pestrem okolju, ki je za nas zanimivo z vidika opazovanja sožitja kultur in njihove integracije v šolskem sistemu. Interes za nadaljnje povezovanje je bil zelo velik s strani obeh organizacij – gostje niso skrivale navdušenja nad našim vrtcem, delom in seveda našimi otroci in zaposlenimi. Kakšni so bili njihovi vtis in kako so otroci ob obisku odkrivali delček njihove kulture, si lahko ogledate tukaj. Kar smo odkrili in spoznali v času druženja s francoskimi kolegicami, je v nas vzbudilo dodatno zanimanje in željo po nadaljnjem sodelovanju ter poglabljanju razumevanja različnosti.
Takšnih in podobnih pozitivnih izkušenj, dobrih praks, izmenjav idej in neverjetnega gostoljubja organizacij gostiteljic so bili deležni vsi naši strokovni delavci, ko so se udeleževali mednarodnih aktivnosti v vrtcih in šolah po Evropi. Kaj vse so odkrili in spoznavali v različnih evropskih predšolskih in šolskih organizacijah smo strnili in njihove utrinke delimo z vami, v želji, da naša izkušnja Erasmus+ projektnega sodelovanja tudi v vas prebudi raziskovalni duh in bogati obzorja.
- »M’agrada C.E.I.P Carrasquer«: Sueca, Španija
- »Naravno učenje na prostem preko celega leta«: 12o Nipiagogio Heraklion, Kreta
- »STEAM, para ali kaj tretjega?« CEIP BALAIDOS, Vigo, Španija
- »¡Olé! Pedro Poveda Colegio«: Jaen, Španija
- »Vključujoče šole Roubaixja«: Ecole Elementaire Francois Villon, Roubaix, Francija
- »Sledenje dnevni rutini v finskih vrtcih«: Huittinen, Finska
- »Kulturna, etična in jezikovna pestrost v vrtcih«: Le rectorat de la Réunion, Reunion, Francija
- »Igra, ustvarjanje, gibanje in sprostitev«: C.E.I.P Sant Antoni de Padua, Xeresa, Španija
- »Učne škatle, kotički, timsko povezovanje in odprtost španskih kolegov«: Escola Salvador Sanroma, Llinars del Valles, Španija