3. projekt 2009/2010
Nekega dne je mornarja Karla na morju presenetilo neurje in doživel je brodolom. Našla ga je prelepa deklica, v katero se je Karlo neskončno zaljubil. Izkazalo se je, da je deklica hči kralja/poglavarja otoka, na katerega je naplavilo mornarja. Ko sta se Karlo in njegova rešiteljica odločila za poroko, je nastopil PROBLEM. Kralj/poglavar otoka je nameraval v poroko privoliti le, če mornar reši tri naloge in s tem dokaže, da je resnično vreden kraljeve/poglavarjeve hčere.
Kralj tako izreče naslednje naloge:
NALOGA 1: prinesi mi takšno lepoto, ki bo za vedno obstala na našem otoku (SIMBOL).
NALOGA 2: prinesi mi iz PAPIRJA izdelane podobe živalstva in rastlinstva vaše dežele
NALOGA 3: prikaži mi svet, v katerem živiš (GLEDALIŠČE).
Ker so se naloge zdele mornarju pretežke, da bi jih rešil sam, se je z otoka odpravil iskat pomoč. Po nekaj neuspelih poizkusih je slišal, da v Vrtcu Trnovo živijo otroci, ki so že pomagali Kralju Matjažu in vesoljani Traji, in se odločil, da še njih prosi za pomoč. Skupaj jim je uspelo rešiti vse naloge. Po celoletnem raziskovanju, odkrivanju in ustvarjanju so otroci pripravili pravo gledališko dogodivščino v Lutkovnem gledališču, na katero so povabili samega kralja; pa tudi svoje starše. Po vseh opravljenih nalogah in zapletih (brodolom, prizori reševanja, spoznavanja in zaljubljenosti med Maribelo in Karlom) je pomorščaku Karlu ob pomoči otrok končno uspelo odpotovati nazaj na svoje morske poti.
Področja našega raziskovanja: Geografija, arhitektura, kulturna dediščina, ljudsko izročilo, medkulturna vzgoja, socialni kurikulum, komunikacija, umetnost, gledališče – v povezavi z drugimi kurikularnimi področji – jezik, narava, gibanje, matematika.
V tem projektu smo se še posebej posvetili medkulturnosti, kulturni dediščini in umetnosti. Otrokom smo želeli predstaviti svet kot čudežno raznovrstnost krajev, ljudi in njihovih načinov življenja ter prikazati možnosti njihove medsebojne komunikacije. Izhodišče projekta je bilo zbliževanje in globlje razumevanje otrok v našem vrtcu, njihovih družin, njihove kulture in običajev. Želeli smo poglobiti njihovo medsebojno razumevanje in sporazumevanje. V vrtcu imamo pisano družbo otrok različnih narodnosti in kultur in prav vsak od njih lahko prispeva v skupno zakladnico našega druženja. Tako smo povabili starše, da za otroke pripravijo predstavitev dežel, iz katerih prihajajo. Otrokom so pripovedovali o Italiji, Franciji, Islandiji, Grčiji, Ameriki, Egiptu, Afriki, Novi Zelandiji, prinašali so najrazličnejše slikovno in glasbeno gradivo, predstavljali krajevne in kulturne znamenitosti dežel, pripovedovali o bivališčih, tradicionalnih oblačilih, kulinariki, pripovedovali pesmi in plesali tradicionalne plese. Vzgojitelji so s pomočjo lutke te prispevke dopolnili, povezali in osmislili v skupno pripoved o Karlovih popotovanjih in njegovi ljubezenski zgodbi.