8. projekt 2014/2015
Nekega dne, ko so otroci iz vrtca zunaj lovili še zadnje sončne žarke, je nenadoma nekaj preletelo nebo. Premikalo se je v vse smeri, se obračalo, nato pa odletelo kdo ve kam … Začudeni pogledi so spremljali čisto pravi dron in okroglo stvar, ki je bila na njem … Kaj je bilo to?? In kje je zdaj? Prebudila se je otroška radovednost.
Naslednji dan je otroke med igro na igrišču zopet nekaj presenetilo. Zaslišali so klice na pomoč. Kaj je to? Od kod prihaja? Kdo kliče? Kdo potrebuje pomoč? In potem so jo zagledali na drevesu … Ro je prestrašeno pogledovala naokoli in upala, da jo kdo sliši. Vesela, da je le pritegnila pozornost otrok, se ji je po večkratnih poskusih s pomočjo otrok le uspelo rešiti z drevesa. Pogledala je okoli sebe in se spraševala: »Kam me je pa tokrat prineslo? Ali sploh še kaj žarim?«
Presenečena je zagledala okoli sebe kopico radovednih in vprašujočih oči. Kljub svoji težavi, se je Ro počasi le sprostila in zapletla v živahen klepet s presenečenimi otroki. Navdušeno jim je opisovala svoja čarobna popotovanja. Prepotovala je deželo visokih dreves, puščav, hladnih pokrajin, strmih gora in globokih dolin, deželo vil, škratov in drugih čarobnih bitij … Otroci so jo z zanimanjem in odprtimi usti poslušali.
Otroci in Ro so sčasoma postali pravi prijatelji. Skupaj so preživljali dneve v vrtcu, se spoznavali in postajali vedno bolj povezani. Nekega dne pa so otroci opazili, da je Ro vedno počasnejša, ne skače več tako kot prej, hitro se utrudi, njena energija pojenja in vse manj je vesela. Kaj je narobe, le kaj se z njo dogaja? Kako bi jo zopet razvedrili, da bi bila takšna kot prej?
Skupaj z RO so otroci po celoletnem raziskovanju, z obilo kreativnosti le prišli do rešitve. Izdelali so ogrodje Omikrona in ob koncu šolskega leta pripravili pravo dogodivščino/uprizoritev, na katero so povabili tudi svoje starše. Vsi polni pričakovanj smo skupaj zagnali Omikron v tek ter močno stiskali pesti, da bi Omikron deloval. Omikron se je zaprl … pojavila se je močna svetloba … začelo se je sukati in tresti … zaslišal se je močan zvok in res … s skupnimi močmi nam je uspelo … Ro je končno uspelo odpotovati v čarobno deželo!
Področja našega raziskovanja: Matematika – v povezavi z drugimi kurikularnimi področji – narava, družba, gibanje, jezik, matematika, socialni kurikulum.
Zgodba o Ro in njenem Omikronu je otroke, strokovne delavce in starše popeljala v svet matematike. To je področje, ki ima v otrokovem življenju pomembno vlogo, kajti z njo se srečuje vsakodnevno in na vsakem koraku. Skozi projekt smo želeli doseči, da bi bil otrok ves čas aktiven soustvarjalec, ki bi poleg raznoterih novih izkušenj in znanj pridobil tudi izkušnje, znanja in spoznanja, da je moč nekatere naloge in vsakodnevne probleme rešiti učinkoviteje, če uporablja »matematične« strategije mišljenja. Želeli smo, da otrok išče nove situacije, ki so izziv za preizkušanje njegove rešitve problema, in pri tem doživlja potrditve njegovega načina in smeri razmišljanja in se teh rešitev veselil skupaj z drugimi. Celotno zgodbo o Ro smo ob koncu šolskega leta otroci in zaposleni, skupaj s starši in širšo skupnostjo, prikazali in podoživeli skozi »popotovanje s čarobnim strojem v pravljično deželo tisočerih oblik in mavričnih barv«.