Kralj Matjaž v Vrtcu Trnovo – Življenje v srednjem veku in danes

1. projekt 2007/2008

V prelepi deželi med zasneženimi Alpami in sinjim morjem, se nad gozdovi, polji in rekami dviga mogočna skalna gora, gora Peca. V njenih nedrjih globoko pod zemljo leži čarobna votlina, polna blišča kapnikov, dragocenih kamnov in kristalov ter čuva tisočletno skrivnost.

Tam zaklet v tisočletno spanje sredi mečev, ščitov, sulic, helebard ter skrinj polnih zakladov spi Kralj Matjaž. Drobni svetli sončni žarek posije nanj, prebudi se, stopi skozi odprta nedrja gore Pece ter zajaha svojega iskrega belega konja Bliska. S svojim pogledom zajame vso deželo Slovenijo od Triglava do Prekmurskih ravnic in se sprašuje, kam naj se napoti, da lahko kar največ postori za svoje zveste podanike.

Področja našega raziskovanja: družboslovje, državljanska in domovinska vzgoja, socialni kurikulum, mirovna vzgoja in vzgoja za vrednote, večkulturnost, gotika, arhitektura, sporočanje z vizualnimi simboli – v povezavi z drugimi kurikularnimi področji; jezik, narava , gibanje, umetnost, matematika.

Edukacijski projekt Kralj Matjaž je naš prvi celoletni projekt celotnega vrtca. Potekal je v času, ko je Slovenija predsedovala Evropski uniji in je Ljubljana gostila voditelje in druge predstavnike evropskih dežel. Otroci so lahko po televiziji dnevno spremljali sprejeme državnikov, zasedanja, protokol in simbole. V istem času so potekali inovacijski projekti Zavoda Republike Slovenije za šolstvo s področja državljanske vzgoje za vse stopnje šolskega sistema, kamor se je vključil tudi naš vrtec. Aktualno in smiselno se nam je zato zdelo izbrati raziskovalno temo za vzgojitelje in otroke s področja družboslovja. Z izbiro smo želeli olajšati razumevanje kompleksnega in abstraktnega družbeno-političnega dogajanja in ga približati doživljanju predšolskega otroka.

Skozi projekt smo razvijali otrokovo samopodobo, nacionalno in kulturno identiteto, državljanski ponos, občutenje vrednot demokracije, negovanje ter posodabljanje vrednostne tradicije njegove družine in spoštovanje kulturne dediščine.

Skip to content