Largina raziskovalna odprava

15. CELOLETNI projekt

Larga iz dežele Largos, ki jo obdaja biserna, svetlikajoča se voda in skrivnostne koralne čeri, se je iz svoje dežele pogumno odpravila na kopno. Odpravila se je z namenom, da bi odkrila kako ljudje na kopnem premagujejo ovire in kako živijo življenje. Z novimi izkušnjami in znanji bi lahko doprinesla k razvoju harmoničnega, uravnoteženega vsakdana v Largosu. Ko je po dolgih viharnih ovinkih, ki jih je jemala kakor pesem, pristala na kopnem, njej nepoznanem prostoru, je pomislila, da njen izziv ne bo enostaven. Najbolj jo je skrbelo, kje bo s svojim vodnim surfom lahko pristala in kako jo bodo na kopnem sprejeli. A sreča je hotela, da je pristala na igrišču Vrtca Trnovo, na katerem se je odvijal jesenski dogodek, poln dobrot, pesmi in veselja. Na njem so žareli prijazni, radoživi (na)smehi otok, polni radovednosti, svojskih idej, domišljije in drugačnih pogledov na svet. Vesela, da se je znašla na pravem kraju, se je pogumno podala v novo dogodivščino.

Largina unikatna literarno-didaktična zgodba nas je skozi štiri zaokrožene in med seboj povezane etape celo leto vodila v odkrivanja skrivnosti življenja na kopnem (Largoščanom nepoznani svet) in v skrivnosti Larginega morskega sveta (nam nepoznani svet); v razvijanje novih idej in razmišljanj. S ciljem, da z novimi odkritji pomagamo Largi in prebivalcem njene dežele organizirati in popestriti njihov vsak dan – da se bodo Largoščani v svoji Sidralnici počutili varne in v sozvočju z naravnim bioritmom. S pomočjo izbranih materialov (papir, simboli in krogla/žoga) smo na izviren, kreativen, inovativen, predvsem pa otrokom razumljiv način odkrivali različne skrivnosti dnevne rutine. Rutine skozi katero otroci odraščajo in se razvijajo. Osredotočeni smo bili na ustvarjanje rutine, ki sledi razvojnim in individualnim potrebam otrok, ki je njim lastna in daje občutek varnosti, zbranosti, pripadnosti in pomirjenosti; občutek, da je vse v najlepšem redu.

V procesu reševanja celoletnega izziva, smo vsi v vrtcu soustvarjali sinergijo vzajemnega delovanja in jo usmerjali v skupni cilj. Različne dogodivščine so bile polne zapletov, a smo jih skozi odkrivanje in preizkušanje izbranih materialov, drugo za drugo, uspešno rešili. Larga, pedagoška lutka, je s svojo iskrivostjo in igrivostjo skrbela za napredovanje k zastavljenemu cilju in nas navduševala za iskanje preprostih, izvirnih, enkratnih, domiselnih in koristnih idej in rešitev. Spodbujala je k ustvarjanju vrhunskih, unikatnih stvaritev; ustvarjanju novega, smiselnega, lepega in uporabnega. Učila nas je odprtosti do novih razmišljanj, idej, odprtosti za ljudi, socialnih situacij, medsebojnega prilagajanja, komuniciranja, timskega dela in še marsikaj. Redno gibanje je krepilo zdrave navade, ki so bile v skladu s harmoničnimi, uravnoteženimi ritmi življenja v vrtcu. To nam je pomagalo razumeti, da je življenje predvidljivo, dajalo je občutek varnosti, umirjalo je um in duha ter prinašalo občutek sreče in samospoštovanja; občutek, da je vse v najlepšem redu. Hkrati pa je nudilo dovolj časa za poglobljeno naravnanost pri celoletnem akcijskem raziskovanju oz. odkrivanju rešitve Larginega izziva.

Celoletne dogodivščine smo konec šolskega leta strnili v Čarobne igre okroglega. Končni produkt – Trnovski običajnik, ki smo ga soustvarili skozi celoletno zgodbo, otroci, zaposleni in starši, smo predali Largi in ji pomagali vrniti se domov. Odnesla je različne izkušnje, butične, izvirne ideje, ki so uporabne za različna področja življenja, ne le za področje dnevne rutine. Razmišljanja in ustvarjanja v Trnovskem običajniku so uporabna in v korist tako za Largoščane kot tudi za vse nas v vrtcu – kot poglobljen pogled na različne dnevne situacije oz. možen pogled na problem/nov izziv tudi z drugega zornega kota.

Področja našega raziskovanja: NADALJEVANJE RAZISKOVANJA DNEVNE RUTINE – v povezavi z GIBANJEM in drugimi kurikularnimi področji (narava, družba, jezik, matematika, socialni kurikulum, TČD idr.).

Delite z drugimi

Facebook
LinkedIn
Email

Več vsebin

Preberite tudi

Skip to content