16. projekt 2023/24
Za tremi potoki in sedmimi gorami živi medvedek Riči. Nekega mrzlega dne se je odpravil na sprehod in v svojem suknjiču odkril staro fotografijo, ki je v njem prebudila spomine na njegovo otroštvo in ljubko Širo. Toda ti dragoceni spomini so bili zaklenjeni v skrinjah. Z željo, da ponovno oživi trenutke svoje mladosti, se je Riči napotil iskat stvar, ki bi skrinje odprla.
Ričijeva zgodba nas je vodila po poti odkrivanja skrivnosti in lepote medsebojnih odnosov, ki nas spremljajo tako rekoč skozi celo življenje. Raziskovali smo svojo in Ričijevo identiteto, ustvarili Ričijevo deželo in se poglobili v prvo raziskovalno vprašanje »Kako odkleniti skrinje, v katerih so shranjeni Ričijevi spomini?«. V odkrivanje nas je vodil prvi izbrani material – ključ. Ključ je eden najpogostejših simbolov v pravljicah in literaturi nasploh. Pomeni lahko marsikaj. Predstavlja varnost in zaupanje, tesno pa je povezan tudi z močjo in odgovornostjo.
Da bi lahko odprli tako posebne skrinje, se je bilo treba naučiti različnih modrosti. Verjeli smo vase in svojo raziskovalno moč usmerili v odkrivanje in ustvarjanje različnih vrst ključev. Na pedagoškem odru, v raznolikem in stimulativnem okolju za domišljijsko in so-ustvarjalno igranje in učenje, je pričela nastajati raznolika in unikatna zbirka ključev/predmetov, ki odklepajo Ričijeve spomine (ključ kot orodje, ključ kot predmet, ki odpre različna vrata, ključ do lepih odnosov, ključ za reševanje različnih izzivov, ključ, ki odpre srce, ključ za ključne besede – prosim, hvala, ipd.). Riči, hvaležen in ponosen na otroke, je s svojo iskrivostjo in igrivostjo ustvarjal vzdušje, v katerem smo prepoznavali in izražali svoja čustva ter razumevali čustva drugih. Odkrivali smo, kako biti empatičen, kako se soočati s konfliktnimi situacijami in se prilagajati različnim situacijam. Spoznavali smo tudi, kako tkati pristne, tople, avtentične odnose, znotraj katerih smo varni, sprejeti in slišani. Otroci so mu zaupali in se skupaj z njim veselili preprostih, izvirnih, enkratnih, domiselnih in koristnih idej in rešitev. Osnovna ideja, načrt in namen so preraščali in se postopoma razvijali ter vodili v odpiranje in raziskovanje novih in novih, unikatnih skrinj – v jezikovno skrinjo, sporočilno, gibalno, glasbeno in igralno; vsaka s sebi primernim ključem.
Kakšno moč nosijo ključi v sebi, smo pogumno preizkusili konec šolskega leta na Trnovskem muzikalu, na velikem odru v Križankah. Na njem smo ob petju in rajanju odklenili prav vse skrinje ter s predstavo navdušili tako Ričija kot tudi naše starše in druge obiskovalce.
Toda Ričijeva zgodba se tu še ne konča. Obujanje in ustvarjanje novih, skupnih spominov je v Ričijevem srcu prižgalo neustavljivo željo, da poišče svojo Širo. Pa mu bo uspelo?
Področja našega raziskovanja: MEDOSEBNI ODNOSI v povezavi z JEZIKOM in drugimi kurikularnimi področji (narava, družba, gibanje, matematika, socialni kurikulum, umetnost, TČD idr.)